marți, 6 februarie 2007

Teoria conspiraţiei

În 30 octombrie, am fost arestat de către trupele de comando de la DIICOT care au intrat în casa mea cum probabil cucereau hunii actualele teritorii ale Uniunii Europene. La fel au păţit şi colegii mei Dorel Vidican, Aurel Mureşan, Anca Cocuţ şi Ioan Oţel. În seara aceleisi zile, am fost plimbaţi cu cătuşe la mâini în faţa tuturor televiziunilor. Verdictul era deja luat: vinovaţi! Mizerabilul Cristian Tudor Popescu, omul care s-a pronunţat întodeauna împotriva deconspirării informatorilor din presă, s-a antepronunţat şi el. Ziariştii de la Cluj sunt vinovaţi. După o lună de izolare, timp în care nu am fost audiaţi nici măcar o dată de către procurori, instanţa ne-a mai prelungit sejurul la Puşcărie. Încă 30 de zile. Presa care scrie la comanda procurorilor jubila. Au început “scurgerile” în presă de infornaţii din aşa-zisusl dosar “Gazeta”. Judecătorii trebuiau convinşi că au de-a face cu un grup criminal organizat care potrivit Prchetului: “Aveau mari relaţii în rândul parlamentarilor, persoanelor cu funcţii de conducere în Poliţie, din administraţia locală, din justiţie. Multe din aceste persoane au fost promovate în funcţiile de conducere pe care le ocupă având sprijinul membrilor grupului sau s-au bucurat de o imensă mediatizare prin intermediul publicaţiilor”. Citatul de mai sus a fost repetat obsesiv de către reprezentanţii Parchetului la fiecare cerere de prelungire a amandatelor de arestare, de trei luni încoace. La sfârşitul lunii noiembrie, judecătorii au mai putut fi convinşi de poveştile SF ale Parchetului. Dar venea prelungirea mandatelor de arestare din luna decembrie, poveştile Parchetului erau aceleaşi şi între timp Anca Cocuţ fusese eliberată de către Curtea de Apel. Panică pentru procurorii Hrudei şi Deritei. Trebuiau să inventeze ceva. Şi au inventat spălarea de bani, o nouă infracţiune pentru temutul “grup criminal”. Ni s-a adus la cunoştiinţă fapta şi atât. Nici o acuzaţie la obiect, nici o audiere. Nimeni dintre noi n-a fost audiat de către procurori. În schimb, angajaţii DIICOT-ului în frunte cu subinspectorul Filip, mâna dreaptă a comisarului şef Toma Rus, ne făceau propuneri “să dăm în gât” pe deputatul X, pe judecătorii Y şi Z. Ca să scăpăm noi. Evident că respectivul n-a primit nici un răspuns. Pentru că nu aveam ce declara. Filip îmi spunea: “Gândeşte-te la familia ta”. Şi evident că nu i-am spus mimic. Aşa lucrează angajaţii MAI în 2007, în UE cu ziarişti nevinovaţi. I-am spus din nou lui Filip că sunt nevinovat şi că n-am ce declara despre nimeni. Individul le-a făcut făcut propuneri şi colegilor mei. Tot fără rezultat. În schimb marea infracţiune –spălarea de bani - i-a impresionat pe judecători care ne-au mai dat un mandat de 30 de zile de puşcărie. Nu trebuie uitat faptul că acelaşi judecător care ne-a arestat pe 30 octombrie ne-a prelungit mandatul în luna decembrie – judecătorul Ariana Ilieş. În plus, au pus-o sub acuzare pe soţia mea, cadru didactic la UMF, care are legătură cu ziaristica cât am eu cu medicina. Apoi pentru a mări presiunea au ameninţat-o pe soţia mea cu arestarea. Pentru că, nu-i aşa, un anumit judecător dă mandate de arestare celor propuşi de către DIICOT. Am făcut deci Crăciunul şi Revelionul aici, la Puşcărie. Nu am fost audiaţi de către procurori. Şi a venit luna ianuarie. Ce mai trebuia inventat ca să-i ţinem pe periculoşii “infractori” de la “Gazeta” la beci? Noi arestaţi. Asociaţii şi prietenii mei Dan Pârcălab, directorul Gazetei de Maramureş şi Aurelian Grama, directorul Ziarului de Mureş şi Zi de Zi au fost reţinuţi şi arestaţi de către comandourile DIICOT. Ce-i drept, nu cu atâta zarvă ca în cazul nostru în octombrie, adică nu le-au fost distruse redacţiile şi nu le-au confiscat computerele cum am păşit noi. Dar tot cu mascaţi, televiziuni şi cătuşe la mâini. Ei ...şi acum cei de la DIICOT au făcut o eroare de apreciere. Presa maramureşeană s-a mobilizat exemplar în sprijinul lui, la fel şi partidele parlamentare din Maramureş. Greţoasa minciună a DIICOT-ului a început să crape. Dan Pârcălab, primul ziarist român care a câştigat la CEDO procesul care-l pirduse în România ca ziarist, având-ul ca avocat chiar pe actualul ministru al justiţiei, Monica Macovei, a învins sistemul. Miercuri, 24 ianuarie, Tribunalul Cluj l-a eliberta pe Dan Pârcălab. Aceasta i-a înnebunit pe cei de la DIICOT. Au început nu să dea drumul la informaţii, ci au dat drumul pe internet rechizitoriul “Gazeta”, o însăilare penibilă de 78 de pagini despre 9 inculpaţi urmăriţi de un an şi două luni de către securiştii de la DIICOT. Adică, în mare, 9 pagini/ inculpat care cuprinde plângerile tuturor fustraţilor şi delatorilor din cinci judeţe. Cinci judeţe unde scriam de zece ani. Dar despre rechizitoriu vom vorbi altă dată. Spre deosebire de cei de la Parchet, eu nu vreau să influenţez instanţa prin ceea ce scriu. Trebuie însă să spun că nu am fost audiat nici eu, nici ceilalţi colegi niciodată in cele trei luni de detenţie şi nu ni s-a permis să fim confruntaţi cu jalnicii acuzatori mincinoşi. Tot rechizitoriul a fost scris şi compus de DIICOT. De fapt, cele 78 de pagini ale rechizitoriului sunt scrise de DIICOT-işti împreună cu aşa zisele părţi vătămate. Si pentru că se apropie un nou termen la Curtea de Apel Cluj, DIICOT-iştii au intrat în vrie. Şi acum dau în presă declaraţii din dosarele de urmărire penală ca să-l atace pe deputatul Daniel Buda, care are ghinionul că mi-a fost avocat de mai mulţi ani şi pe primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc. Trebuie reacreditat grupul cu “mari relaţii”, lucru care n-a putut fi prins în rechizitoriu pentru că n-au găsit nimic. De aici aberaţiile cu dosarul “Gazeta” în care să fie prins, vezi Doamne, peştii mari. Şi cum vă spuneam în cele 78 de pagini nu sunt decât acuzaţiile şi găinăriile colaboratorilor DIICOT, dar trebuie făcut zgomot prin intermediul EVZ şi TVR pentru că judecătorii de la Curtea de Apel Cluj nu cumva să ia decizia de a-i judeca în libertate pe cei din aşa zisul dosar “Gazeta”. Probabil că pentru ei presupuşii spioni Mugea şi Beniatov sunt mai puţini periculoşi decât presupuşii şantajuşti de la Gazeta. Probabil că aşa este.
Liviu MAN
Data aparitiei: 2007-01-31, în ziarul "BZA"
Bumerangul
Ceea ce ne spune aici Liviu Man este extraordinar... de grav! Organele de cercetare penală încearcă să stoarcă informaţii compromiţătoare de la cei arestaţi despre “deputatul X, judecătorii Y şi Z.” Aici vorbim deja despre o poliţie politică în cel mai adevărat sens al cuvântului, despre o manieră de a face ancheta penală specifică numai perioadei totalitare-comuniste! Avertismentul primit de Liviu Man “Gândeşte-te la familia ta” marchează revenirea în actualitate a şantajelor efectuate de stat pentru îndeplinirea unei comenzi politice sau de altă natură. Şi asta în timp ce procurorii nu-i anchetează deloc pe arestaţi pe acuzaţiile care sunt aduse la dosarul de urmărire penală.
Ştiu că Liviu Man este un om puternic... Ştiu că va rezista acestei încercări şi că va ieşi cu bine din puşcărie. Şi nu atunci când vor vrea procurorii, peste 20 de ani... Ci mult mai repede! Tare mă tem însă că “experimentul” acesta se va întoarce ca un bumerang peste falca procurorului DIICOT. Dar de ce zic că mă tem? Chiar sper asta...
Cornel SABOU
publicat în "Viaţa Maramureşului" nr. 5(126) din 6-12 februarie 2007

Niciun comentariu: