vineri, 8 iunie 2007

Armaghedonul Maramureşului (IV)

  • Colonelul Vasile Mureşan şi Ioan Pop, şeful Gărzii Financiare Maramureş sunt implicaţi în activităţi de crimă organizată
  • Cei doi, împreună cu directorul staţiunii din Ocna Şugatag, Ciubotariu, şi-au propus să aducă pe capul jurnalistului Cornel Sabou racketi din Moldova
  • SRI Maramureş a organizat o demonstraţie de forţă pentru a-i împiedica pe aceştia să-şi pună ameninţarea în practică!

În cele ce urmează, am să vă redau conţinutul unui articol apărut în săptămânalul "Viaţa Maramureşului", nr. 12(109) din 30 mai - 6 iunie 2006 (deci, acum un an). Comentariile suplimentare, după...
Bandiţii
În anchetele publicate de mine spuneam, printre altele, că Mureşan foloseşte anumite locuri publice din oraş şi din afara oraşului Baia Mare pentru întâlniri secrete, întâlniri la care iau parte personaje deosebit de interesante şi cu care Mureşan pune la cale tot felul de diversiuni. Unul din aceste locuri “secrete” - dezvăluit deja - este sediul Registrului Auto Român din Baia Mare, altul era staţiunea Ocna Şugatag... Aici ajunsese director un tip dubios care avea însă ceva legături speciale de rudenie cu Mureşan. Atunci când colonelul trebuia să pună la punct unele diversiuni îi convoca pe colaboratorii săi speciali (persoane importante din Baia Mare!) la Ocna Şugatag unde, feriţi de ochii publicului, puteau pe îndelete pune la cale ţara... Mi-am propus ca, în timp, să vă dezvălui toate aceste rapoarte de colaborare malefică pe care Mureşan le-a implementat în Maramureş pentru ca fiecare dintre dvs, care este într-un fel sau altul interesat, să ştie de unde i se trag anumite necazuri. De data aceasta mă voi referi la o întâlnire pe care Mureşan a avut-o la Ocna Şugatag în jurul datei de 11 mai 2006 (deci luna aceasta) cu câteva persoane, dintre care amintesc aici pe Ioan Pop - şeful Gărzii Financiare Maramureş şi fostul locotenent Tepei de la Circulaţie, dat afară din sistem după ce fusese prins (alături de alţii) cu tot felul de matrapazlâcuri. Despre acest Tepei se spune că era omul lui Mureşan pe zona Sighet, cel care reprezenta intreresele “strategice” ale colonelului peste deal. Ce căuta însă Pop de la Garda Financiară în această combinaţie? Am aflat între timp că fratele şefului Gărzii este un fel de administrator la staţiunea cu pricina! În ce condiţii a fost angajat acesta acolo nu se ştie, dar se bănuieşte! Sunt curios să aflu câte controale a făcut Garda Financiară la staţiunea Ocna Şugatag şi cu câte sancţiuni s-au lăsat acestea!?
Să revenim însă la Mureşan şi la directorul staţiunii, “un oarecare” Ciubotariu... Despre acest Ciubotariu se spune că şi-a câştigat postul de director după ce a participat la un concurs organizat la Bucureşti în urmă cu ceva ani. Acesta ar fi fost auzit spunând că pentru obţinerea postului ar fi plătit o sumă de aproximativ 30.000 euro. Pentru adunarea acestor bani a fost ajutat personal de colonelul Mureşan care s-a lăudat cu altă ocazie că l-a finanţat pe Ciubotariu cu un miliard de lei!!! De unde avea un colonel de poliţie un miliard pe care să-l dea aşa, de pomană, unui “prieten” pentru ca acesta să-şi cumpere postul de director? Grea (sau nu!) întrebare...
Aprovizionarea complexului turistic respectiv se face printr-o singură firmă (al cărei nume nu-l dezvăluim deocamdată!) la care patroană este - ciudat - o doamnă cu numele de Ciubotariu! O altă fază interesantă este legată de proprietăţile lui Mureşan. Se spune (vedeţi, umblu numai cu zvonuri!!!) că recent acesta a achiziţionat o proprietate care aparţinuse în trecut renumitului sculptor Vida Gheza! Voi verifica această informaţie mai amănunţit şi voi reveni asupra ei...
Oricum, despre metodele ciudate pe care le-a folosit Ciubotariu pentru a ajunge director la staţiune a fost sesizat şi PNA (DNA) instituţie care - printr-un procuror renumit de la Cluj - va demara curând o anchetă în acest sens.
Să revenim însă discuţia purtată de cei numiţi... La un moment dat, Mureşan spune că nu mai ştie ce să facă cu Cornel Sabou pentru că acesta (adică eu!) îi deranjează afacerile prin articolele pe care le publică în “Viaţa MM” Colonelul a afirmat că a încercat să ia mai multe măsuri împotriva mea, dar a eşuat în toate încercările de a-mi face rău sau de a mă scoate de pe piaţă. În final, acesta se recunoştea neputincios... Este momentul în care intervine “salvator” nemernicul de Ciubotar... Acesta se ridică, îşi dă importanţă şi spune: “Nu-i bai, dacă voi nu-i puteţi face nimic lăsaţi-l în seama mea. O să trimit eu rackeţii mei pe capul lui şi-l termin! Vă garantez”. În faţa unui asemenea exemplu de vitejie, capetele încoronate ale colonelului Mureşan şi ale şefului Gărzii Financiare, Ioan Pop s-au plecat recunoscătoare. Prealuminatele lor hoituri s-au minunat de simplitatea soluţiei şi i-au mulţumit ciubotarului pentru bunăvoinţă. Odată “rezolvată” această problemă, oamenii au trecut la alte afaceri...
Aşadar, oameni buni, iată care este preocuparea de căpătâi a şefului de “la doi şi-un sfert” din Maramureş: să lovească fizic în ziaristul Cornel Sabou şi în familia acestuia, să cheme din Moldova rackeţi (tâlhari şi ucigaşi) pentru a-i asmuţi asupra mea! Declar public că nu mă tem de ameninţările acestor idioţi şi le cer să-şi bage minţile în cap! Între timp, dezvăluirile vor continua... (articol apărut în săptămânalul "Viaţa Maramureşului", nr. 12(109) din 30 mai - 6 iunie 2006)
Cornel SABOU
PS - Ei bine... ţineţi-vă bine! În zilele care au urmat apariţiei acestui articol am trimis o adresă către SRI Maramureş solicitând acestei instituţii să verifice temeinicia acestor informaţii şi să-mi comunice dacă există vreun pericol pentru siguranţa mea fizică sau a familiei mele. Imediat am primit un răspuns scris de la sediul central al SRI în care se spune că instituţia va verifica toate aspectele sesizate de mine care au legătură cu siguranţa naţională şi că va lua măsurile necesare. La alte câteva zile după aceea, în toată presa locală din Maramureş a apărut un comunicat extrem de interesant. Sincer să vă spun, când l-am văzut nu mi-a venit să-mi cred ochilor. Titlurile alese de ziare sunau cam aşa: "Demonstraţie de forţă a SRI Maramureş: Trupele antiteroriste ale SRI au efectuat un exerciţiu la Ocna Şugatag în care era neutralizat un grup de racketi din Moldova." Atunci am înţeles... O coincidenţă în acest sens nu era posibilă! Informaţiile publicate de mine anterior erau adevărate. Mureşan (de la "doi şi-un sfert"), Pop (de la Garda Financiară) şi Ciubotariu (de la staţiune) plănuiseră cu adevărat să mă atace cu acei racketi! SRI verificase şi - probabil - ajunsese la concluzia că ameninţarea este iminentă. Altfel nu se explică demonstraţia lor de forţă, făcută exact pe această temă, a racketilor, la Ocna Şugatag şi la câteva zile de la sesizarea mea oficială... Pentru a-l menţine pe Cornel Sabou în viaţă (!!!) se ajunsese chiar ca anumite instituţii ale statului să se înfrunte cu demonstraţii militare de forţă! Interesant, nu? (va urma)

Niciun comentariu: