sâmbătă, 5 iunie 2010

POEZII

Textele de mai jos sunt o adaptare dupa autorul norvegian Rudyard Kipling... Sper sa va placa!

DACA

De pot sa nu-mi pierd capul
Cand ma privesti in ochi,
Si sa raman tot eu,
De pot crede in mine cand tu nu ma mai crezi,
Si totusi te ascult caci viata-mi luminezi,
De pot sa te astept atunci cand uiti sa vii,
Si-n visuri ma innec, in dorul de copii,
De pot visa cu tine fara sa am cosmar,
De pot gandi apoi fara sa simt amar,
De pot sa-nfrunt o lume, sa nu dau inapoi,
Si impotriva lumii sa cred mereu in noi,
De vad pierdute clipe, si-n altele eu sper
Atunci cand viata mea pe palme ti-o ofer,
De pot eu sa ma joc ruleta cea ruseasca,
Si norocul chior sa nu ma paraseasca,
Dar chiar de-o fi sa fie norocul blestemat,
Sa mor crezand in tine, chiar si incatusat,
De rabd eu spusa mea, cuvant rastalmacit,
Un adevar, minciuna sa fie osandit,
De pot rabda durerea si nici macar s-o simt,
De pot sa iti vorbesc si never sa te mint,
De pot eu sa ma lupt si chiar sa reusesc
Sa-nving gandul cel rau, si iarasi sa gandesc,
De pot sta in multime si sa fiu multumit
Apoi, la inchisoare, sa fiu chiar fericit,
De-oi rezista solid la orice lovitura,
Si n-oi ceda in veci la viata asta dura,
De pot eu transforma tot timpul in minute,
Si viata in clipe de viata petrecute,
Al tau sunt eu pe veci, si tot ce-mi amintesc
Este c-am vrut sa-ti spun cat de mult TE IUBESC!


INVATA

Invata de la apa cum limpede sa fii,
Invata de la flacari sa arzi cand vei iubi,
Invata de la umbra cum sa te adaptezi,
Invata de la stanca sa fii ca ea cand crezi,
Invata de la soare cum poti sa stralucesti,
Invata de la vantul ce bate printre nori
Cum poti sa mai traiesti atunci cand vrei sa mori,
Invata de la toate, caci toate iti sunt datye
Ca tu sa poti s-alegi
In viata nestemate,
Invata de la vierme ca si el are-o viata,
Invata de la nufar sa fii mereu in fata,
Invata de la flacari ca focul nu se stinge,
Invata de la ape c-atunci cand ploua, ninge,
Invata de la umbra ca totul are-un rost,
Invata de la stanca sa fii cum ai mai fost,
Invata de la soiare cum sa fii luminat,
Invata de la stele sa fii nevinovat,
Invata de la greier sa canti si-apoi sa zbori,
Invata de la luna sa luminezi prin nori,
Invata de la vulturi cand viata-ti este grea,
Si du-te la furnica sa vezi munca la ea,
Invata de la floare mereu sa te oferi,
Invata de la miel, naiv cand esti sa speri,
Invata de la pasari sa canti cand esti iubit,
Invata de la toate cum sa fii fericit!

Invata, om frumos, in lumea ta de vis,
Cum sa traiesti in veci, in iad sau paradis!

Niciun comentariu: