duminică, 8 mai 2011

Ioan Romeo Rosiianu: "Chereches a agresat baimarenii!"


Interviu cu colegul meu, jurnalistul Ioan Romeo Rosiianu...


Cornel Sabou: Romeo, campania electorala pentru functia de primar al Baii Mari s-a terminat. Cum apreciezi "lupta" pe care ne-au oferit-o candidatii?

Rosiianu Ioan Romeo: Din ce am constat si trait - poate prea intens chiar! - din aceasta campanie electorala, fara teama de a gresi spun ca este una exact invers proportionala mersului inspre democratie. Am trait si constatat afisarea trsita a unei opulente inexplicabile in plina criza, indeosebi din partea deputatului Catalin Chereches. In acest context, chiar daca sunt unul dintre putinii, daca nu sunt chiar singurul, care au i-au monitorizat atent activitatea si evolutia tot am nelamuriri vis-a-vis de provenienta banilor pe care acesta ii risipeste in cel patru vanturi. Nu de alta, dar tinand cont de faptul ca in plina criza au scazut drastic veniturile si salariile, e cel putin dubios, ca sa nu zic direct penal, faptul ca mama lui i-a dat imprumut mai multi bani decat arata chiar americanii in filme. Si alea-s filme cu gangsteri, nu cu amarati de consilieri locali sau deputati facuti la apelul bocancilor! Joaca actori acolo, nu facaturi sau farsori de ziua a saptea!

Cornel Sabou: Ai pomenit deja de unul din candidati, Catalin Chereches. Ai fost unul din cei care l-au criticat pe tot parcursul campaniei electorale. De ce te-ai pozitionat in acest fel vis a vis de candidatul Chereches?

Rosiianu Ioan Romeo: S-avem pardon! Sunt primul care l-a atacat constant inainte de inceperea acestei campanii si, da, unul din cei care au continuat si pe durata campaniei. Il stiu, l-am cunoscut personal, ne-am luat unul altuia pulsul, stiu ce si cate kg are. Dar mai si stiu ca este un individ absolut lipsit de scrupule, lipsit de caracter si fara Dumnezeu. Ca sa fiu scurt si concis, aceasta beizadea care lasa senzatia ca le stie pe toate si ca si are solutii la tot si la toate nu a fost macar capabil sa-si infrunte candidatii. El este singurul care nu a avut necesara deschidere la dialog in fata baimarenilor votanti! El este singurul care s-a sustras, in stilul caracteristic, de la orice Dialog. El este, ca o gluma schioapa, abonat la Vodafone! Totusi, acest zambitor de mucava, beizadea caruia ii intrau in conturi banii cuveniti Directiei Silvice conduse de tatal lui - dupa cum s-a dovedit din plin pana acum in presa - frizeaza ridicolul pozand in inger. De la inaltimea micimii sale el chiar pare patruns ca e inger, ca are dreptate si ca lumea ii este potrivnica. Nu vreau sa ma credeti, nu vreau sa ma creada cineva anume. Dar m-as bucura enorm daca autoritatile si-ar face treaba. A fost nevoie de o adevarata nebunie, de un adevarat lant de dezvaluiri ca sa reactioneze DNA si ANI, fapt altfel normal in orice tara absolut democratica. Si, daca tot am atins acest cuvant, la cate acuze i s-au adus acestui individ veros si de cate ori s-a aratat cu degetul inspre el, DACA era politician adevarat, unul cu simtire europeana, si nu unul de mahala, cum este, ar fi demisionat deja de foarte multa vreme si nu ne-ar mai fi agresat acum cu prezenta lui pe toate gardurile. Ca si-n vorba aia romaneasca, „numele prostilor, pe toate gardurile”.

Cornel Sabou: Cu toate astea ai vazut si tu ca s-au "ridicat" tot felul de "personalitati" sa-l sustina pe Catalin Chereches. Cum intelegi demersul acestor oameni?

Rosiianu Ioan Romeo: S-o luam pe rand! Crin Antonescu nu avea cum „sa creada” in dezvaluirile mele, cata vreme tot eu sunt, ma rog, am fost, cel care i-am aratat trecutul cu pastise de pedofilie. „Necenzurat” e publicatia la care face riduri, pt ca noi suntem cei care i-am publicat dosarul „Porumbacul”, dosar prezentat chiar de presedintele Basescu la TVR. Deci? Aaaa! Varujan Vozganian, ministrul Ecaterina Andronescu si altii? Om bun! Fac parte din categoria celor care nu se imbata cu apa rece si care nu cred in idoli de import! Deci, altfel spus, demersul lui seamana numai cu romaneasca actiune de acoperire a gunoiului sub pres. In cazul asta Gunoiul fiind Catalin

Cornel Sabou: Dar in ce crezi, Romeo?

Rosiianu Ioan Romeo: CRED cu tarie in Dumnezu si in faptul ca ADEVARUL NE VA FACE LIBERI! Am si pus, de altfel pe frontispiciu ziarului meu acest precept/concept. Prin urmare, CRED ca Dumnezeu ne cere sa spunem lucrurilor pe nume - inclusiv despre traseistul politic si mincinosul Catalin Chereches sau Crin Antonescu, cel mai absent politician din parlament, ce similitudine! - indiferent de amenintarile unuia sau altuia, cum m-a amenintat cel supranumit kake pe mine. Care e ghinionul lui? Eu nu ma mai sperii de mult!

Cornel Sabou: Apropo de asta... Ai primit amenintari?

Rosiianu Ioan Romeo: Raspund partial, dar nu de frica! Eu sunt barbat, nu purtator de... Eu m-am nascut in Romania si am crescut in RGF. Ce e RFG? Rahova- Ferentari-Giurgiului. Adica... sufletul Bucurestiului. Aaaaa, de ce am fost amenintat? Ti-as raspunde cu o intrebare, dar stiu ca nu este civilizat si politicos. Deci.. de aia! Coincidenta? Mai e o mirare faptul ca dupa dezvaluirile pe care le fac nu imi aduce nimeni flori?

Cornel Sabou: dar totusi, nu simti si reactii pozitive la demersul tau?

Rosiianu Ioan Romeo: Aaaa, nu putem vb despre asta, pt ca deja schimbam sensul discutiei! Sunt prea multe si prea mari reactiile pozitive, pt ca eu sa imi permit sa vb de ele. Refuz, pt ca altii ar crede ca ma laud si imi displace ideea. Raspuns corect DA, dar eu nu vb despre asta. Adopt aceasta pozitie deoarece nu am inceput mental aceasta campanie, ci senzitiv. Adica eu stiu despre ce si cine scriu si nu scriu pt ca m-ar fi pus cineva, candva, vreodata


Cornel Sabou: dar despre modul in care s-a "comportat" mass-media locala in aceasta campanie vrei sa vorbesti?

Rosiianu Ioan Romeo: Da, sigur! O prestatie JALNICA, libidinoasa, depersonalizanta! Nu subscriu la asa ceva, n-am subscris la umilinta pe care si-au asumat-o. Refuz sa stau capra cand pot fi vultur! indiferent de pret! Pustiului meu trebuie sa ii dau mandria ca este fiul meu! Cu asta am zis totul!

Cornel Sabou: pe cine mizezi in turul doi?

Rosiianu Ioan Romeo: turul II va fi decis numai de presatatia lui Vlasin si a lui Patrascu. Oricine va intra in turul secund cu kake, il va bate. Dolha e clar favorit! De ce spun asta? kakae are un nucleu dur, cumparat, deci limitat, inclusiv mental s-ar putea spune, impotriva unor anumite eveidente. Altfel spus, tinand cond de marele sau grad de antipatie, ORICINE va intra cu el in turul doi va castiaga!

Cornel Sabou: ce ai critica cel mai mult la felul in care au desfasurat campania candidatii?

Rosiianu Ioan Romeo: Faptul ca LUMEA nu a reactionat INCA la ABUZUL lui Chereches, individ care si-a etalat opulenta pe garduri si stalpi. Nimeni n-a inteles ca asta e agresiune. Pacat! Inseamna ca nu mai avem alegatori capabili sa pretuiasca sufletul, ci numai banii. Desi, paradoxal, nu portofelul se ridica la dumnezeu, ci sufleul ala sarac.

Cornel Sabou: cum explici faptul ca USD l-a sprijinit pana la urma pe Catalin Chereches?

Rosiianu Ioan Romeo: Nu organizatiile locale, sa lamurim asta! Crin Antonescu numai. L-a vazut cineva pe Ponta langa Kake? In plus, cum crezi tu ca Matei Calin l-ar putea sprijini pe kake, cand acesta, cu numai doua saptamani mai inainte, il reclama la DNA?

Cornel Sabou: adica vrei sa spuui ca sustinerea asta s-a rezolvat la Crin Antonescu, peste capul filialelor locale?

Rosiianu Ioan Romeo: Nu vreau sa spun, este adevarat! Vezi reactiile firesti ale organizatiilor locale, oameni care l-au lasat pe kake sa alerge de unul sigur. Restul e poveste, vorba unui amic vechi! Numaica, pe formula „spune-mi cu cine umbli, ca sa iti spun cine sti!”....

Cornel Sabou: dar de ce crezi ca acest candidat nu are nici o sustinere reala din partea partidelor din Baia mare?

Rosiianu Ioan Romeo: Nu sustin asta, dar am prea mici si prea putine argumente din care sa rezulte ca ar fi sprijinit. Cata vreme adevaratii lideri mobilizatori isi gasesc de lucru in alte domenii, nu cred ca mai e ceva de povestit, e evident

Cornel Sabou: crezi ca se vor cumpara multe voturi duminica? sau lumea va vota in larga majoritate doar prin prisma propriei constiinte?

Rosiianu Ioan Romeo: Nuuuu! Cu siguranta s-au cumparat voturi! dar, si o sa sune ciudat ce voi scrie/zice, Kake a incercat! De vina sunt cei/cele care-si vand sufletul, constiinta si viitorul copiilor pt o promisaiune serbada. Dar, stii ceva? Nu ma mira! Insusi Mantuirorul Iisus a fost vandut pt 30 de arginti. darmite noi, insignifiabilii?!

Cornel Sabou: ok... mersi pentru raspunsuri. daca ar fi sa transmiti un mesaj cititorilor mei, in care sa nu faci explicit ceea ce se cheama campanie electorala, dar sa le vorbesti, totusi, de aceste alegeri, ce ai spune?

Rosiianu Ioan Romeo: sa voteze cu mintea, nu cu gandul la punga sau plicul pe care taman le-au primit. Si, pe deasupra, le-as cere ca sa se gandeasca la mandria cu care ar putea sa le spuna peste niscaiva ani, copiilor sau nepotilor, cum ca si ei au contribuit la schimbara Baiii Mari

Cornel Sabou: Tu vei vota?

Rosiianu Ioan Romeo: Da, sigur! Sunt un cetatean onest si responsabil! In plus, nu imi este indiferent ce se intampla in jurul meu. Nu sunt planta! Nu trece nimic pe langa mine fara ca eu sa bag de seama.

Cornel Sabou: Ai curaj sa spui cu cine votezi?

Rosiianu Ioan Romeo: da, siguuur! Niciodata nu m-am tras pe fund, mereu am spus lucrurilor pe nume. Vrei un raspuns?

Cornel Sabou: Da

Rosiianu Ioan Romeo: Cu unul din contracandidatii lui Kake!

Cornel Sabou: Succes!

Niciun comentariu: