sâmbătă, 16 iulie 2011

Mircea Dolha: "Vă asigur că de această dată voi câştiga!"


În urmă cu un an, Mircea Dolha era înlocuit din funcţia de viceprimar al Băii Mari. Vremelnic, fiindcă a revenit în funcţie la începutul toamnei, dar a părăsit-o în ianuarie 2011, după excluderea din PSD. Cu intensităţi diferite, Mircea Dolha s-a aflat mereu în atenţia publică.

- Dle Mircea Dolha, după alegerile parţiale pentru primăria băimăreană, aţi avut o prezenţă mai discretă în spaţiul public şi în presă. Să fie de vină faptul că nu aţi câştigat cursa electorală?

În niciun caz. Vă reamintesc că am candidat ca independent şi am fost la mai putin de 300 de voturi de turul doi; un tur cu final imprevizibil, dar care mă avantaja, căci – spre deosebire de câştigător – eu aveam unde să-mi extind bazinul electoral. Apoi, zilnic, cetatenii cu care ma intersectez ma indeamna sa merg mai departe, ceea ce si fac. Discreţia de care vorbiţi, pregnantă mai mult în presă, are o altă explicaţie. Obişnuiesc să vin în faţa concetăţenilor atunci când am de spus ceva important. Nu inventez Mircea Dolha, bilanţ anual - pretexte pentru a-mi plasa fotografia prin presă, însoţită de banale bla-bla-uri, nu-mi place să agresez consumatorii de presă cu mutra mea doar sa ma cunoasca lumea, nu comand sondaje mincinoase ca sa manipulez cetatenii ca sunt pe locul 1 cum fac unii pseudo-candidatii atat de slabi ca doar o parte a presei ii intretin, in rest nici macar proprii colegi de partid ori rudeniile, nu doresc sa-i voteze. Eu nu vreau să transmit agasant imaginea mea, ci idei, propuneri, acţiuni sau atitudini. Aşa că am preferat doar să răspund solicitărilor venite dinspre jurnalişti.

- Ultimul an a marcat o sinusoidă în cariera dvs. politică: reales preşedinte PSD Baia Mare cu o majoritate covarsitoare, apoi schimbat din funcţie printr-o ciudată „dizolvare” a conducerii organizaţiei, urmată de excluderea Dvs. din partid şi asumarea independenţei. Dar şi în plan administrativ: primar interimar, schimbat după două luni; viceprimar înlocuit pentru alte două luni; iar viceprimar, pentru ca în final să pierdeţi şi postul de consilier municipal. Cum priviţi aceste suişuri şi coborâşuri?

Sinusoida de care vorbiţi nu ar fi avut atâtea bucle, dacă jocurile politice nu erau intensificate de perspectiva alegerilor pentru primăria băimăreană. De pildă, din funcţia de primar interimar am fost schimbat, considerându-se că realizările mele din această poziţie îmi vor aduce capital electoral.Orice proiect fezabil propuneam, orice actiune demaram, eram imediat blocat si amenintat cu destituirea ceea ce s-a si intamplat eu neacceptand sa ma compromit in fata baimarenilor care si-au pus increderea in mine. Deşi, eu doream în primul rând să ofer băimărenilor capital de civilitate, de curăţenie, de ordine si liniste publica, de probleme comunitare rezolvate, pe scurt: FAPTE, NU VORBE!!! Capitalul electoral putea fi cel mult o consecinţă a faptelor. Am vrut să fac multe pentru comunitate, dar am fost împiedicat de un consiliu în care PSD nu avea majoritate. Apoi, am fost împiedicat chiar de foştii mei colegi de partid. Toţi au fost interesaţi doar de jocuri politice mărunte, nicidecum de rezolvarea problemelor oraşului. Viaţa are şi suişuri şi coborâşuri. Însă tot timpul am fost conştient că funcţiile sunt trecătoare. Nu funcţiile sunt importante la un bilanţ, ci ceea ce laşi în urmă: faptele şi realizările tale. Şi modul cum te percep oamenii, faptul că îţi rămân alături şi după insuccese de etapă, chiar dacă nu mai ai în spate o formaţiune politică puternică.

- Aţi candidat ca independent la primăria băimăreană. E greu să te lupţi de unul singur cu coloşi politici, cum sunt USL, PDL?


Sintagma „de unul singur” e corectă doar în sensul că nu am avut în spate un partid. Dar nu am fost singur, am avut alături o echipă puternică, în care am încredere. Şi care are încredere în mine, din moment ce mă urmează. Dar bătălia cu USL şi PDL e foarte grea din postura de independent. E ca o luptă între David şi Goliat. Dar, ca şi în legendă, nu imposibil de câştigat. Nu uitaţi că am ratat la „limita” turul doi, obţinand de două ori mai multe voturi decât PDL, deşi a avut în persoana dlui Mihai Pătraşcu un candidat valoros. De asemenea, am obtinut aproape jumatate cat candidatul sustinut de UDMR, PSD, PNL, PC si un buget de campanie de zece ori mai mare ca al meu.
Dar, raspunsul clar pe care-l dau la intrebarea Dvs este ca NU ESTE GREU SA TE LUPTI CU PDL SI USL daca ai in spate fapte si esti sincer in relatia cu cetatenii.

- Veţi candida pentru mandatul de deputat al Colegiului II Baia Mare?

Da. Un sfert dintre băimăreni mi-au acordat votul la alegerile din mai. Acest lucru mă obligă enorm. Aşa cum ei au fost lângă mine, tot aşa şi ei trebuie să rămân lângă ei. Apoi, sunt singurul candidat din colegiu care are un bazin electoral recent certificat. Şi nu e certificat de sondaje de opinii „de casă” sau „din burtă”, ci de cel mai exact sondaj posibil: rezultatul de la urne. Şi vă asigur că de această dată voi câştiga si voi reprezenta cu cinste maramuresenii: baimareni ori cetateni din Cernesti, Copalnic Manastur, Dumbravita, Grosi, Sacalaseni, Coas, Remetea Chioarului si Somncuta Mare.

preluat de pe stirimm.ro

Niciun comentariu: