miercuri, 28 septembrie 2011

Nicolae Ceausescu - Presedinte?

Sincer să fiu, când am văzut cum evoluează rezultatele sondajului lansat pe blogul meu am fost foarte dezamăgit! La întrebarea “Dacă Nicolae Ceauşescu ar putea candida azi la funcţia de preşedinte al României, l-aţi vota?” au răspuns 57 de cititori, astfel:
- DA, l-aş vota 25 (43%)
- NU, nu l-aş vota 26 (45%)
- Nu ştiu... 6 (10%)
Bineînţeles, ştiam şi rezultatele sondajului efectuat la scară naţională care evidenţia procente asemănătoare cu privire la o eventuală alegere a lui Ceauşescu în funcţia de preşedinte. Totuşi, de la cititorii mei, mă aşteptam la un vot mai categoric împotriva acestei idei deoarece îi “suspectam” pe aceştia de inteligenţă mult superioară mie! Poate că aşa este şi poate că nu sunt eu în stare să înţeleg toate motivaţiile care stau în spatele unui asemenea vot “pentru” fostul dictator. Poate că ideea locuinţei sigure şi gândul la serviciul uşor de obţinut sunt argumente mult mai puternice decât libertatea şi toate beneficiile ei. Cred însă mai mult de atât. Cred că acest vot, masiv în favoarea “Tovarăşului”, ne demonstrează de ce în România se trăieşte prost! Ne arată că nu ştim (sau nu putem) învăţa din experienţele trecutului. Că avem mentalitate de sclavi şi că ne poate uşor cumpăra oricine cu o plasă de zahăr şi ulei... Asta e...
Opresc aici acest sondaj. O să dau drumul altuia. O simulare de vot pentru preşedinţie. Cu candidaţii principali, lideri ai formaţiunilor active pe piaţa politică. Ceauşescu nu va candida niciodată! Poporul însă votează cu el!!! Dincolo (sau peste) cadavrele din decembrie 89! Abia acum încep să mă gândesc serios la emigrare... Pe curând...

Cornel SABOU

Niciun comentariu: