miercuri, 11 ianuarie 2012

Băsescu... Cel Bătrân sau cel Viteaz?

L-am ascultat pe Băsescu vorbind la conferinţa sa de presă de azi. Nu foarte mult, nu foarte atent, dar suficient cât să-mi fac o impresie. Vorbea despre sănătate, SMURD, despre diversioniştii cu ochii bulbucaţi care vorbesc la TV şi îşi spun "profesori" dar nu sunt, despre presă... Inteligent omul, nimic de zis, cu aceleaşi vechi "păcate" şi frustrări însă. Din nou "boală pe presă"! Eu asta nu pot înţelege la el... de ce se lasă condus de patima asta prostească (scuze de expresie, dar aşa o înţeleg eu) de a se contrazice mereu cu presa, de a ataca presa, de a da vina pe presă pentru (aproape) tot ce e rău??? Oare chiar nu înţelege că, pentru România, el este acum, în timpurile moderne, ceea ce erau în trecutul istoric (tot pentru România sau pentru părţi din EA) Mircea cel Bătrân, Ştefan cel Mare, Mihai Viteazul, Cuza, Antonescu, Regele Mihai etc? Ne putem imagina oare că un Decebal sau un Traian (împăratul roman, nu...) ar sta azi la "război" cu presa? Îl vedeţi pe Brâncoveanu sau pe Vlad Ţepeş dând vina pe presă pentru că ţara e ocupată de turci? Nici măcar Regele Mihai nu a dat vina pe presă când şi-a umplut trenul de bunuri naţionale şi a abandonat ţara în mâinile comuniştilor şi nici Ceauşescu nu a spus că presa l-a dat jos de la putere! Băsescu însă... presa-n sus, presa-n jos! Nu ştiu, poate sunt "sensibil" eu la subiectul ăsta şi exagerez, dar mă aşteptam la mai multă maturitate în chestiunea asta din partea lui...

Mai este o variantă. Teoretică, dar există şi mă văd silit să o menţionez. Dacă eu mă înşel??? Dacă preşedintele (care are la îndemână toate informaţiile ţării, inclusiv cele ultra-secrete!) are certitudini întemeiate că diversiunea prin media este extrem de nocivă pentru amărâta asta de ţară??? Dacă toţi aceşti diversionişti care apar la TV fac efectiv mai mult rău ţării răspândind public minciuni despre chestiuni vitale??? Dacă ar fi aşa, dacă prestaţia mass-media cu adevărat dăunează grav "sănătăţii" poporului, atunci... ce ne facem? Că dacă punem botniţă presei ucidem democraţia!
Sigur, părerea mea e că nu se poate să fii ajuns deja la acest prag critic. Eu cred că în fiecare dintre noi este un "contraspion" cât de cât dezvoltat care ne ajută să nu "punem botu" la toate minciunile din presă. Faptul că nu putem să împiedicăm apariţiile diversioniste sau să le combatem public nu înseamnă că suntem victimele acestora. Şi până la urmă este datoria acelor oameni ultra-mega-super-inteligenţi care compun Guvernul şi admistraţia prezidenţială să iasă în faţă pentru a contrabalansa diversiunea "elementelor duşmănoase"! Nu este datoria presei! Ce "vină" avem noi că de "cealaltă parte" nu sunt oameni competenţi să lupte în plan mediatic pentru eliminarea diversioniştilor? Până la urmă, tot VOI, Guvernul, i-aţi "ucis" pe jurnaliştii independenţi, făcându-i dependenţi de trusturi străine (şi la propriu şi la figurat), urmărindu-i cu descentralizatele voastre care pot dispera un om ducânu-l până în pragul sinuciderii sau fabricându-le dosare penale false. Şi asta pentru că amărâţii ăştia (independenţi şi "sănătoşi" în plan social) nu acceptau să ridice ode şi psalmi conducerii mult iubite a statului şi geniului carpatin de pe Axa Washington-Londra-Bucureşti!
Aşa că, până la urmă, chiar dacă eu mă înşel şi problema diversiunii prin media a ajuns cu adevărat o problemă de siguranţă naţională, tot voi, nepricepuţilor din Guvern, sunteţi responsabili pentru asta. Pentru că ne-aţi LOVIT pe NOI în loc să-i hăituiţi pe EI!

În fine, pentru corectitudinea demersului MEU de presă vreau să închei acest material cu un citat preluat azi de pe siteul administraţiei prezidenţiale...

Decorare post-mortem a jurnalistei Maria Petraşcu
Preşedintele României, Traian Băsescu, a semnat miercuri, 11 ianuarie a.c., Decretul privind conferirea post-mortem a Ordinului Naţional “Serviciul Credincios” în grad de Cavaler, jurnalistei Maria Petraşcu, în semn de recunoştinţă şi apreciere pentru obiectivitatea şi profesionalismul de care a dat dovadă de-a lungul unei cariere de excepţie în presă, reprezentând un exemplu pentru tinerele generaţii de jurnalişti.
Departamentul de Comunicare Publică
11 Ianuarie 2012


Măcar ştim sigur că atunci când suntem morţi suntem buni... ca exemplu! Pe curând...

Cornel SABOU

Niciun comentariu: