vineri, 20 ianuarie 2012

Deputatul Florin Tătaru s-a alăturat protestului băimărenilor

Ieri, 19 ianuarie... Protest în Piaţa Revoluţiei din Baia Mare. Prezenţă: peste 200 participanţi.
Noutăţi: Au început să apară (pe faţă, nu mascat) reprezentanţi ai partidelor de opoziţie (îndeosebi din cadul filialei PSD)! Nu mulţi, puţini, dar a fost vorba de câteva personaje exponenţiale. Menţionez în primul rând prezenţa deputatului PSD (USL) Florin Tătaru (foto)! Înainte însă de orice altceva mă simt obligat să semnalez DISCREŢIA care a însoţit prezenţa grupului de pesedişti! Nu ştiu cum va fi azi, dar pentru ziua de ieri merită să le mulţumesc! Pentru că nu au încercat să "profite" aşa cum mă aşteptam, să ţină discursuri, să dea intrerviuri pentru a acapara "mişcarea"! Asta (dacă s-ar fi întâmplat) ar fi dus, probabil, la conflicte. Este exact ceea ce aştept de la cei care aparţin de partidele de opoziţie. Să vină acolo, în Piaţă, să protesteze alături de ceilalţi şi să ÎNŢELEAGĂ dacă mai aud strigări de genul "PDL şi USL aceiaşi mizerie" că sunt oameni care au fost loviţi crunt de toate guvernările, fără excepţie, iclusiv de cea pesedistă. Dacă ACUM, când vorbim de o acţiune de protest, nu pot manifesta TOLERANŢĂ faţă de o banală strigare, cum vor face dacă vor veni din nou la guvernare? Se vor răzbuna pe amărâţii de protestatari?
Eu nu am mai "instigat" la asemenea strigări pentru că mi-am propus decenţă şi - cât se poate - corectitudine în acest proces de contestare a puterii, dar am sărit să pun la punct doi-trei pesedişti care au încercat să oprească scandările de genul celei amintite mai sus. Voi fi însă mult mai tranşant dacă pesediştii mai "bagă pumnu-n gură" manifestanţilor care scandează! Acolo e zonă liberă de asemenea manifestări dictatoriale. Dacă opoziţia nu suportă... opoziţia, înseamnă că nu merită din nou puterea!
Florin Tătaru a avut, cum spuneam, o prezenţă discretă. Îl felicit, iar dacă o fac, voi mă cunoaşteţi şi ştiţi că spun exact ce gândesc, fără motive "ascunse". Sunt ziaristul care nu "curăţă ouă" nimănui, dar care recunoaşte deschis un gest politic sau civic CORECT şi inteligent! Sincer, aş vrea să-i văd pe toţi parlamentarii (în afara celor din PDL) în piaţă! Ar legitima şi mai mult protestul nostru. Ar exprima viu, sincer, deschis dorinţa de schimbare! Ar arăta CURAJ! Chiar dacă protestul lor ar fi simbolic, pentru că LUPTA, dacă e să fie luptă, are cine să o ducă!
Un singur incident minor ieri, când manifestanţii s-au deplasat la prefectură pentru a scanda. Acolo, un protestatar a sărit revoltat la un jandarm care ne filma de aproape! Jandarmii s-au gruppat imediat, dar şi noi am "rupt rândurile" şi l-am adus înapoi, în mulţime, pe revoluţionarul revoltat! Incidentul a "murit" înainte de a se naşte...
Astăzi, din nou, ora 17.00, în Piaţa Revoluţiei din Baia Mare. Fără frică! Este momentul să declarăm că vrem schimbarea. Dacă NOI nu o spunem, atunci CINE s-o facă?

Cornel SABOU

Niciun comentariu: