miercuri, 18 ianuarie 2012

Ţeapă luată de USL la protestul din Baia Mare

Mă "distrează" nişte chestii legate de mişcările astea de protest. Aş râde eu mai în hohote, dar mă rezerv pentru mai târziu. Am văzut şi la Baia Mare cum au încercat partidele din opozţie să se legitimeze în patroni spirituali ai manifestaţiei. Eu îi urmăresc în linişte, fără tam-tam, dar îi şi pun la punct oridecâte ori am ocazia...

După cum poate vă mai amintiţi, prima zi de protest a fost cea în care am fost prezenţi vreo... 15 persoane pe Platoul din Piaţa Revoluţiei. Ultima zi când bradul acela imens a mai fost acolo. După ce l-am împodobit noi cu pancarte improvizate, a doua zi, dimineaţa, bradul a fost desfiinţat! Nu am dezarmat în faţa acestui aparent eşec şi ne-am propus să revenim şi a doua zi. Tot acolo... Ne-am promis că vom aduce mai mulţi oameni, că vom vorbi cu cunoscuţii, pe internet etc... În timpul ăsta, ciurucurile USL-iste de pe internet făceau mishto de "manifestaţia" cu "5 oameni"...

A doua zi însă, pregătiseră şi ameţiţii de la partide ceva mişcare. Se gândiseră ei că dacă Baia Mare tot lipsea de pe harta protestelor de ce să nu iasă PNL sau PSD în faţă ca organizatori? Aşa că, ditamai partidele, s-au organizat şi au mobilizat vreo... 50 de oameni, care s-au postat la Prefectură, la ora 14, au scandat câteva lozinci şi s-au dus acasă. Nu înainte însă ca toată presa să fie chemată şi câţiva politicieni (de ăştia, de doi bani) să pozeze acolo ca Revoluţionari. Bineînţels că mişcarea lor, nefiind autentică, n-a durat nici cât ai zice USL! Frigul iernii nu e potrivit pentru mantalele liberale sau pesediste. Nici un băimărean nu s-a oprit să-şi piardă vremea alături de gunoaiele din USL! Aşa că, s-a dus şi presa ca să îşi scrie materialele prin care să relateze "enormul" succes al protestului de la prefectură...

A venit însă şi ora 16.00, cea anunţată de mine. Pe platoul din Piaţa Revoluţiei s-au strâns peste 100 de oameni! Revoluţionari adevăraţi, veniţi direct de acasă, din proprie convingere, nu aduşi cu arcanul partidelor! Şi presa a fost chemată din nou! Nu prea au înţeles ziariştii ce se întâmplă, dar au venit pentru că au văzut mulţime, iar mulţimea (s-a demonstrat deja) nu poate fi ignorată. Nu au găsit în schimb politicieni! Derută! Dar, mno, asta e, relatăm...
Următoarea zi, ieri, la ora 17.00 s-au strâns 400 de oameni pe Platou! S-au convins şi partidele că n-are rost... Cu 20-30 de tineri de-ai lor, plătiţi cu ora, nu poţi face Revoluţie! Aşa că, deştepţii liberali şi pesedişti care îs foarte deştepţi, dar numai pe Facebook, n-au avut ce face decât să accepte realitatea. Au încercat apoi să trimită două-trei personaje care să ne zăpăcească de cap, dar realitatea arăta că pe băimăreni nu-i doare nici în fund de PSD sau PNL! Plăcerea mea supremă, când am citit încercarea lor de a prelua mişcarea, a fost să aud 400 de oameni strigând "PDL şi USL, aceiaşi mizerie"!

O să fie spectacol fain şi la protestul de azi, parcă văd... Ne vedem acolo, oameni buni, da?

Cornel SABOU

2 comentarii:

Anonim spunea...

Nimeni din USL nu incearca sa fure identitatea miscarilor de strada din Baia Mare...ma rog...niciun politician local nu a participat la manifestatii in calitate de membru de partid...am fost prezent si marti de la 14 si 17 si miercuri de la 17 si am fost abordat de oameni cu simpatie...propaganda electorala in mijlocul protestarilor nu isi are sensul...sper ca si pe viitor membri USL sa faca la fel...sa participe in calitate de oameni si de membri de partid!

Cornel Sabou spunea...

dă-mi voie stimate domn să nu te cred atâta vreme cât ziariştii "casei" preiau în scrierea lor texte de genul "manifestanţii au strigat lozinci în favoarea USL", atâta vreme cât politicienii dau declaraţii presei la aceste mitinguri! Dacă susţineţi cu adevărat protestul, din inimă şi nu cu interese meschine, atunci veniţi acolo şi scandaţi alături de noi. ATÂT! Nu vă erijaţi în purtători de cuvânt ai mişcării! NIMENI nu face asta...