joi, 8 martie 2012

Neglijenţă poliţistă criminală

Trebuie să recunosc faptul că reacţia autorităţilor după "întâmplarea" crimelor de la coaforul din Bucureşti m-a surprins şi m-a bucurat în acelaşi timp! Mai mulţi şefi din Poliţie (şapte, dacă nu mă înşel) au deja dosare şi au intrat în cercetare prealabilă. Este un tip de reacţie foarte sănătos şi singurul cu adevărat profesionist, dar este în acelaşi timp o reacţie necaracteristică societăţii române! De aceea m-am şi declarat surprins...
Un individ, fost poliţist, a intrat într-un coafor şi a descărcat un pistol în 8 persoane. A ucis două (prinre care şi pe soţia lui) şi a rănit alte şase. Apoi s-a predat... Cazul este oarecum unic în peisajul românesc. Nu-mi amintesc să mai fi avut un astfel de caz în trecut. Se impuneau aşadar şi reacţii pe măsură. Autorităţile au verificat dosarul criminalului şi au constatat o mulţime de nereguli. Apoi au deschis cercetarea penală contra a 7 şefi din Poliţie! Bravo! Ştiu că în perioada următoare voi fi dezamăgit. Bănuiesc că cei mai mulţi din aceştia vor scăpa fără să ajungă în instanţă, dar pe moment este cea mai "frumoasă" reacţie de care am avut parte din partea autorităţii pedeliste! Şi spun asta chiar dacă, aparent, nu este nici o legătură între PDL şi... anchetele din Ministerul de Interne. Vă spun eu că este!
Deci... Am înţeles că din dosarul prin care i s-a aprobat criminalului deţinerea unui pistol lipsesc mai multe acte. Evaluarea psihologică, o fişă de cunoaştere personală şi cazierul. De fapt, eu nu cred că actele astea LIPSESC, eu cred că au fost sustrase! Când a avut loc evenimentul, prima grijă a corupţilor din Poliţie a fost să îşi acopere spatele! Au luat dosarul criminalului şi au extras de acolo actele care i-ar fi putut incrimina. Decât să se vadă că pe hârtiile din dosar figurează semnătura lor mai bine lipsă! Aşa că le-au sustras şi probabil le-au distrus! Asta se întâmplă pentru că se fac multe măgării în sistem. Psihologii Ministerului sunt orice numai psihologi nu! Sunt mai degrabă mafioţi cu acte în regulă. Ei pun parafa pe tot felul de acte nu în funcţie de evaluările reale psihologice ci de interesele şefilor. Cunosc foarte bine tagma asta a psihologilor lipiţi de sistem. Am cunoscut şi psihologi politicieni şi erau dintre cei mai corupţi şi incompetenţi!
Faptul că autorităţile au luat problema în mână şi au declanşat nişte cercetări care - teoretic - se pot termina cu întocmirea de doasare penale este de salutat. Nu ştiu cum se va termina povestea, dar sper să văd măcar un şef de poliţie că răspunde cu adevărat pentru neglijenţa criminală cu care nu şi-a făcut datoria... Mai vorbim despre asta....
Cu respect,

Cornel SABOU

Niciun comentariu: