duminică, 22 aprilie 2012

Noaptea interlopilor politici

După cum aţi putut vedea, nu prea m-am omorât cu scrisul în ultima perioadă. Asta nu înseamnă însă că am "şomat". Pe lângă faptul că am petrecut liniştit sărbătorile m-am şi informat în legătură cu apropiatele alegeri locale ca să văd cam cum se fac jocurile pe aici şi care este faţa adevărată a celor care aspiră la funcţii. Pe alocuri, vă mărturisesc, m-am îngrozit de ceea ce am aflat! Se vor arăta nişte pretendenţi la funcţii importante în Maramureş pe lângă care interlopii din puşcărie sunt mici copii! Ăştia care vor să acapareze puterea sunt mai mult decât interlopi sau mafioţi. Pentru ei ar trebui să se inventeze un nou termen care să clarifice mult mai exact imaginea omului fără scrupule şi Dumnezeu care se identifică cu statul pentru a nenorocii comunitatea locală şi oamenii ei!

Prin definiţie, interlopii şi mafioţii sunt oameni din afara legii care luptă împotriva sistemului de stat, care încearcă să corupă sistemul profitând de slăbiciunile unor indivizi de la putere. Aceştia despre care vă vorbesc însă nu luptă cu statul, ei încearcă să devină însăşi statul pentru ca apoi să-şi subordoneze acest stat şi să pună comunitatea să lucreze strict pentru ei, în beneficiul lor. O formă extrem de perversă de sclavagism modern! Nu glumesc când spun lucrurile astea!
Desigur, ar putea fi o "problemă" DOVEZILE care se cer în asemenea cazuri, dovezi fără de care concluziile mele ar putea fi luate drept o glumă de prost gust. Voi încerca să le "produc" deşi în calitatea mea, de simplu jurnalist, nu îmi este chiar aşa de uşor cum ar putea părea la o privire superficială. Necazul e că toţi cei care ştiu câte ceva concret despre "afacerile" astea secrete ale Maramureşului nu vor să iasă în faţă, stau ascunşi. Asta pentru că se tem, pentru că au văzut cu ochii lor cum mulţi "eroi" care au îndrăznit să se opună sistemului super-mafiot au căzut, au fost victimele a tot felul de înscenări şi diversiuni, au fost chiar omorâţi sau - în varianta mai "fericită" - au ajuns prin puşcării. Când o realitate de acest tip te loveşte pe viu automat devi mai reţinut, temător chiar.
Sigur, eu am devenit imun la teamă şi uneori chiar îmi reproşez că nu am măcar gramul acela de frică sănătoasă care te face să te opeşti în faţa unui dezastru iminent ce stă să te lovească. Pe de altă parte însă, nu e chiar inconştienţă ce fac eu... Eu ştiu că lucrurile astea rămân! Nimeni nu le poate şterge! Tot ce am făcut eu în ultimii 17 ani de presă va rămâne la fel ca tot ce au făcut alţi (mulţi) jurnalişti curajoşi din ţara asta, fiecare la şi din locul său.

Ne auzim zilele astea cu mai multe detalii pe tema candidaţilor şi campaniilor. Desigur, nu cum ar vrea ei, cu ode şi psalmi care să le fie închinate şi ridicate. Cu linguşeala este cine să se ocupe. Am observat chiar că unii s-au specializat numai în aşa ceva, aşa că n-am stres de concurenţă... Pe domeniul dezvăluirilor şi anchetelor cu implicare politică înaltă pe plan local e cam pustiu în jurul meu...

Noapte bună Maramureş, ne revedem curând pe şi prin Lumină!

Cornel SABOU

Niciun comentariu: