vineri, 11 mai 2012

Baia Mare, bogatul oraş sărac


Candidaţi la postul de Primar al municipiului Baia Mare:


Cătălin Cherecheş (USL) - actualul primar
Ştefan Pop (PDL)
Simion Bizău (Partidul Ecologist)
Adrian Turicu (PPDD)
Gheorghe Tămăşan (Alianţa Civic Democrată a Romilor)


Baia Mare are nevoie de un primar... De un primar destoinic, harnic, muncitor, căruia să-i fie drag de oraşul ăsta, să-l viseze şi noaptea şi ziua! Noaptea din cauza stresului benefic de peste zi, ziua să-l viseze imaginându-şi-l peste ani... Oraş frumos, curat, dezvoltat, cu oameni fericiţi în el...

Ca să ai o viziune corectă şi măreaţă despre viitorul oraşului tău trebuie să fii un om inteligent şi bine intenţionat în demersul tău politic. Să ai în spate realizări care să vorbească în locul tău, pentru tine! Să fii luat măcar o dată în viaţă CEVA de la zero şi să îl fi dus spre infinit! Să se vadă concret că viziunea ta dintr-un moment a devenit realitate în alt moment. Că ţi-ai pus amprenta...

Am văzut odată un film american... Un grup de soldaţi a fost trimis în linia întâi ca să salveze un alt soldat şi să-l aducă înapoi, la loc liniştit. Pentru că acesta avusese parcă vreo 7 fraţi care muriseră deja pe front şi guvernul vroia să-l salveze pe ultimul, să rămână ca un fel de simbol. Soldatul acesta, singurul supravieţuitor dintre fraţi, a fost salvat, dar cu un preţ sângeros, căci toată echipa care a fost trimisă în această misiune de salvare a fost ucisă. Ultimul membru al echipei, înainte de a muri, i-a spus soldatului: “Fă în aşa fel ca sacrificiul nostru să merite! Inventează şi tu ceva, un bec, orice, ca să nu fii murit degeaba atâţia pentru a te salva!”... Peste zeci de ani, la mormântul acestui ultim soldat mort în misiune stăteau zeci de oameni, bătrâni, tineri şi copii. Unul dintre ei era supravieţuitorul. Vorbea nu singur, ci cu sufletul celui mort în război. “Nu am inventat nimic, nu am realizări deosebite, sunt un simplu muncitor, dar am în urma mea zeci de urmaşi, copii, nepoţi, gineri şi nurori... Sunt un om fericit şi am o Familie fericită. Sper că vezi şi că vei considera sacrificiul tău meritat”...

Nu ştiu de ce, dar am impresia că astăzi, candidaţii pe care îi avem la primărie nu ar fi mers niciodată într-o asemenea misiune! Nu cred nici că vor merge acum într-o misiune “periculoasă” de salvare a oraşului nostru drag şi nici că-şi vor sacrifica interesul propriu şi personal pentru ca peste ani (zeci) noi şi urmaşii noştri (zeci) să le putem aduce mulţumiri! Nu mai avem SOLDAŢI pe frontul nostru politic, avem doar “generali” la costum şi cravată. Nu mai “luptă” nimeni pentru o cauză dreaptă, pentru un SIMBOL. Totul a devenit o căutare disperată de avantaje personale, de asocieri în interes meschin, totul în politică este trădare şi miroase a prostie!

Numele lor nu înseamnă nimic... Sunt doar nume urmate de iniţialele unor partide. Într-un fel, sunt “gemeni”. Aceiaşi forţă îi mână în luptă şi aceleaşi dorinţe perverse pentru putere. Nu a inventat niciunul, nici un “bec”, nici creionul măcar. Şi nici nu cred că au mai fost pe la capul vreunui mormânt ca să aducă omagii... 

Mergeţi la vot. Puneţi ştampila. Munciţi mai departe şi trăiţi-vă traiul. Generaţia care va salva cu adevărat România încă nu s-a născut sau poate se naşte acum. Sau... poate a murit deja în “război” şi noi suntem simbolul rămas peste timp! Dacă ar fi aşa, am fost noi oare la “mormântul” lor? Le-am arătat ce şi câţi suntem azi?.. Le-am ascultat răspunsul? Poate, dacă am fi făcut-o am fi avut altă listă de candidaţi acum! O listă plină de oameni cu adevărat deştepţi, decenţi, bine pregătiţi şi competenţi. De încredere! Ţi-ar fi fost drag să alegi, nu scârbă! Dar... asta avem, asta suntem! 
Viaţa merge înainte...
Cu respect,

Cornel SABOU


Niciun comentariu: