miercuri, 19 decembrie 2012

Liderii schimbării într-o ţară neschimbată


Ar fi bine să facem câteva "evaluări" corecte ale aspectelor (multe) care ne nemulţumesc în viaţa politică naţională sau în activitatea guvernamentală. Desigur, dacă eşti partizanul vreunei tabere vei critica necondiţionat partea adversă, iar dacă eşti susţinătorul alteia te vei face portavocea grupului tău indiferent dacă grupul acţionează bine sau rău. Eu însă nu vorbesc de pe astfel de poziţii. Am puterea să fiu independent şi atunci am şi puterea să spun lucrurilor pe nume!

Politicienii mint, dar asta nu trebuie să ne mai mire. Politicienii mint de pe vremea Republicii Romane sau din timpul "democraţiei" antice greceşti! Deci, nimic nou sub soare! Politicienii trag la oala lor, sporindu-şi averea personală sau a familiei lor. La fel, asta se întâmplă de când lumea şi nu se întâmplă doar în România. Napoleon, la un moment dat, pentru că nu găsea soluţii "legale" să combată corupţia şi înavuţirea ilegală, i-a arestat abuziv pe bancherii şi marii oameni de afaceri francezi şi le-a spus verde-n faţă că nu-i eliberează până când aceştia nu vor returna bugetului toţi banii pe care i-au furat. Şi vă spun că niciunul din arestaţi nu a stat pe gânduri şi a returnat până la ultimul "franc"! Desigur, nu se mai pot azi aplica asemenea soluţii,vroiam însă să vă arăt că această problemă, a înavuţirii ilegale, nu este nicidecum "made in România"! Teoretic, instituţiile statului ar trebui azi să regleze această problemă, dar instituţiile (dincolo de prevederile reci ale Constituţiei) depind de politic, ca peste tot în lume! Aşa că... ajungem încet-încet la esenţa problemei!

În vremurile noastre "moderne" singura soluţie pentru a schimba lucrurile în bine este să ai lideri puternici la vârf! EU, dacă aş fi azi parlamentar, nu aş putea face absolut nimic pentru ţara mea dacă liderii de partid sau de grupuri parlamentare nu m-ar ajuta, nu ar susţine proiectele mele! Ori, pentru ca aceştia să mă susţină, e absolut obligatoriu ca liderii SĂ IMPUNĂ VOINŢA LOR (de fapt voinţa mea!) celorlalţi parlamentari! Dacă ei nu fac asta atunci toată zbaterea mea e inutilă. La fel e şi zbaterea oricui, a oricărui parlamentar care vrea să acţioneze pe cont propriu! Până la urmă,dacă mă uit pe lista de parlamentari aleşi în Maramureş, văd acolo oameni foarte experimentaţi pe plan politic. Cine poate spune că Titus Paşca, Mircea Man, Mircea Dolha, Sorin Bota plus mulţi alţii nu au experienţă în domeniu? Ce i-ar putea împiedica pe aceştia să "producă" pentru Maramureş tot felul de lucruri bune? Un singur lucru: susţinerea de la centru! Vă spun sincer, e una din puţinele "ocazii" în care eu vin şi recunosc (punându-mi "cenuşă în cap") că am greşit atunci când am criticat faptul că anumiţi lideri politici naţionali veneau de la Bucureşti şi candidau în Maramureş. Vă amintiţi de Stroe, Paşcu, Ilie, Mihalache etc? Mereu i-am criticat şi i-am numit "paraşutişti politici" pentru că au venit în Maramureş, au luat mandat de deputat sau senator apoi au plecat în Guvern. De fapt însă, de aşa ceva avem nevoie! De oameni care să fie aleşi în Maramureş şi apoi să aibă funcţii importante la nivel central. Atunci există şanse mari ca proiecte importante pentru zona noastră să fie susţinute, finanţate şi şi astfel faţa comunităţii noastre se poate schimba. Fără o astfel de susţinere, Paşca, Man, Dolha, Bota etc nu valorează nimic ca şi parlamentari. Vor fi doar marionete pentru alte interese, care n-au legătură cu comunitatea noastră. Asta e realitatea! Doar ei, liderii, pot schimba o Românie care e neschimbată parcă din evul mediu!

Dacă acceptaţi logica de mai sus atunci veţi înţelege că actualii lideri politici naţionali sunt singurii care pot decide în ce direcţie merg schimbările sociale, în avantajul cui şi cât de repede se implementează acestea. Nominal, aceştia sunt Crin Antonescu, Victor Ponta, Dan Voiculescu şi încă o mână de oameni ce sunt aliaţi fideli ai acestora şi care pot influenţa decizia celor amintiţi. Înainte era Băsescu, dar acum influenţa preşedintelui e egală cu zero. Ne place, nu ne place, astea sunt numele care fac azi istoria naţională!
Crin Antonescu m-a impresionat într-o vreme. În primul rând pentru că vorbea cursiv, frumos, corect gramatical şi fără să-şi citească discursurile. Pentru că părea autentic şi dădea impresia unui om puternic, hotărât. M-a dezamăgit ulterior şi totul a culminat cu perioada în care a fost preşedinte interimar. Abia atunci l-am văzut cât e de slab şi ezitant, ba chiar cât e de stupid uneori! N-o să uit niciodată cum s-a întâlnit el cu delegaţia FMI şi cum primul lucru pe care l-a spus într-o engleză stâlcită a fost: "ştiţi, eu sunt preşedintele interimar". De parcă ăia de la FMI nu ştiau cu cine se întâlnesc! Clar, Antonescu e un pariu pierdut, dar e încă la putere, aşa că...
Victor Ponta a reprezentat la un moment dat o speranţă reală. Tinereţea sa, pregătirea de procuror, ascensiunea fulminantă până în vârful PSD dădeau impresia că avem în faţă un lider autentic, pragmatic şi eficient. Din nou dezamăgire! Ponta a arătat că e de fapt foarte slab şi că încearcă să-l copieze pe Băsescu cu ironiile sale de doi bani, cu glumele nepotrivite şi aluziile stupide. La eficienţă nota sa e Zero cu Z mare! Probabil e adevărat ce zice Băsescu despre el că e un tip şantajat şi aflat în slujba unor interese oculte. Oricum, ne vom convinge definitiv de "calitatea" lui Ponta în următoarea perioadă...
Dan Voiculescu e acelaşi individ cu maniere securiste, care negociază totul în ascuns, nimic la vedere, care dă impresia că decide din umbră soarta întregii ţări! În realitate, Dan Voiculescu e un tip foarte limitat! Nu are o viziune largă asupra problemelor naţionale şi e complet rupt de nevoile legitime ale naţiunii. E prea ocupat cu afacerile sale, cu dosarele sale penale, cu conflictele personale etc. este probabil un excelent om de afaceri, dar ca om politic e sub Zero! Adică, pur şi simplu, Voiculescu nu este om politic... este însă lider politic! un om nepotrivit într-un loc nepotrivit.

Aceştia decid acum soarta României. De la ei aşteptăm schimbarea. Nu vă daţi cu mâna peste cap! Sunt şi ei oameni, la fel ca noi. Ce garanţii avem că eu sau tu, dacă am fi în locul lor, am fi mai buni? Doar bunele intenţii declarate? Nu ajung! Propun aşadar să aşteptăm, cu răbdarea la care românul e campion mondial, şi să încercăm - acolo unde putem - să punem şi noi o "cărămidă". Dacă nu iese "construcţia" nicio problemă! La fel ca în ianuarie-februarie 2012, vom ieşi în stradă să mai dărâmăm un "zid". Şi cu furia noastră, a celor mulţi, nu te pui tu Antonescu, Ponta, Voiculescu sau cum te-o fi chemând! Am zis!

Cornel SABOU

Niciun comentariu: